onsdag 25. februar 2015

Nå kan alle 3 se...

I dag er valpene 12 dager gamle - og det er på tide med litt oppdateringer.

Den lille familien

Valpene sover godt i strikkekurven min - mens jeg skifter i valpekassa

Lille vakre Ivergutten

Alle 3 valpene legger fortsatt godt på seg, Iver har tatt igjen Myija. Han haler innpå Arya også. Han er en helt aldeles nydelig gutt. I dag var han 2 gram fra 1 kilo...., Arya veide i dag 1020g. Iver begynner å bli en kraftig liten plugg - virker som mer beinstamme på han enn på jentene.

Ficus. har tatt av en god del - mangler ca 1,5 kilo på normalvekten sin, og jeg sluttet å veie henne da hun hadde lagt på seg mer enn 5 kilo.... - da var det over en uke til valpene skulle komme....

Valpene har fått øyne - og jeg mistenker at det blir blå øyne på Myija - men vi får se, for dette har jeg faktisk ikke greie på... Er i alle fall en litt annen farge enn på de andre to. Iver fikk først opp øynene i går kveld, så vanskelig å se noe ordentlig på han enda.

Arya
Iver
Myija














Arya var først ute med å titte på verden, bare 9 dager gammel - og hun virker som om hun studerer oss når vi løfter henne opp. Myija var 10 dager gammel og Iver var 11 dager gammel da han åpnet øynene - som jeg så. De begynner å bli helt herlige nå.... De resonderer bra på at vi tar på dem - og lar seg roe ned ved kjærtegn.

Myija virker som den som er mest i bevegelse - når hun ikke ligger på rygg og sover. Selv når hun ammer ligger hun ofte på ryggen - en morsom liten krabat, som ser ut til å komme seg frem over alt. Det ser ut som om hun snart får bakbeina under seg - og hun har "klatret" opp på kanten inne i valpekassa flere ganger (første gang den dagen hun ble født!)

Ellers sover og spiser de stort sett. Legger ved to små fimsnutter fra valpekassa.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.